Bränsleförbrukning (vid blandad körning): 1,4–1,2 l/100 km; elförbrukning (vid blandad körning): 29,1–27,8 kWh/100 km; CO₂-utsläpp (vid blandad körning): 33–28 g/km; CO₂-utsläppsklass (vid blandad körning): B; Bränsleförbrukning med urladdat batteri (vid blandad körning): 10,5–9,8 l/100 km; CO₂-utsläppsklass med urladdat batteri: G.
Audi Q7 TFSI e kombinerar det bästa av två världar. I el-läget är den mycket tyst och producerar inga lokala utsläpp. Trots den låga ljudnivån har elmotorn gott om effekt. Genom att använda regenerering under körningen kan systemet återvinna elektrisk energi.
Med HD matrix LED-strålkastare med Audi laserljus* och digitala OLED-bakljus* kan du välja mellan fyra ljussignaturpar som skapar uttrycksfulla ljusanimationer. Bakljusen är utrustade med närhetsdetektering* som aktiverar alla OLED-segment på den stillastående bilen när andra trafikanter närmar sig.
Den rymliga kupén erbjuder gott om plats för fem personer. Dessutom är batteriet till elmotorn så kompakt integrerat under lastutrymmet att du får en bagagevolym på upp till 1.863 liter när sätena fälls ner.
Använd populära appar som Spotify och YouTube direkt i bilens MMI – utan omvägar genom en smartphone.
Bilden visar Q8 TFSI e.
Bilden visar interiören från Audi A6 Avant. © Thomas Hoepker - Magnum Photos
Förbättrade köregenskaper eller förnuftig effektivitet, spännande terrängkörning eller släpvagnskörning med upp till 3,5 ton i last. Oavsett kommer Audi Q7 TFSI e att imponera med sin laddhybriddrivlina och goda prestanda.